2 Nisan 2014 Çarşamba

NEDEN COĞRAFYA ÖĞRENİYORUZ?

DOĞA DİLİ COĞRAFYA

Dilsiz insanlar iletişimde ne kadar zorlanıyorlar, değil mi? Onları anlamak ne kadar da zor. İşte Coğrafya da doğanın dilidir. Belki doğa, evren biz insanlar olmadan da yapabilir fakat biz onlar olmadan yapamayız. Nasıl sevdiğimiz insanlardan vazgeçemiyorsak doğadan da vazgeçemeyiz. Peki ya insan vazgeçemediğiyle iletişim kurmak istemez mi ? Nasıl insan sevdiğiyle iletişim kuramayınca sevdiği ona kapris yaparsa biz de doğayla iletişim kurmazsak onun tehlikeli kaprislerine maruz kalabiliriz. Onu her seferinde daha iyi anlayabilmemiz için coğrafya öğrenmeliyiz ve bilgilerimizi her seferinde artırmalıyız. Yani doğayı tanımak onu anlamak coğrafya bilmekle olur. Nerede ev yapılır, nerede ne yetişir, nerede hangi hayvanlar yaşar, neresi soğuk ya da sıcak... İşte tüm bu soruların cevabını coğrafya verir. Şimdi neden coğrafya öğrenmemiz gerektiğini daha iyi anlamışızdır umarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder